متن سخنرانی آرا شاوردیان، در مراسم افتتاحیه پنجاه و سومین دوره بازی‌های المپیک ارامنه ایران
متن سخنرانی آرا شاوردیان، در مراسم افتتاحیه پنجاه و سومین دوره بازی‌های المپیک ارامنه ایران

متن سخنرانی آرا شاوردیان، در مراسم افتتاحیه پنجاه و سومین دوره بازی‌های المپیک ارامنه ایران

 

به نام خداوند بخشنده مهربان

با درود به روح پر فتوح رهبر و معمار كبير انقلاب اسلامي و شهدای انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس،

سلام بر مقام معظم رهبری و آرزوی طول عمر با عزت برای ایشان،

و سلام به ملت شریف ایران بالاخص مردم شریف جامعه ایرانیان ارمنی و سلام و خیرمقدم خدمت تمامی مهمانان گرانقدر، شما ورزش دوستان عزیز، اعضائ سفارت ارمنستان، روحانیون ارجمند، رئیس و اعضای شورای خلیفه گری ارامنه تهران، نماینده محترم اداره کل امور اقلیتها در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، روسای محترم فدراسیون ها کلیه مسئولان کشوری و تمامی قهرمانان و پیشکسوتان عرصه ورزش و میزبان امروز اعضای محترم باشگاه فرهنگی ورزشی آرارات تهران.

بسیار خوشحالم از اینکه امشب این توفیق را پیدا کردم تا در جمع هموطنان خود و در این مراسم که قدمتی بیش از نیم قرن دارد، پس از وقفه یک ساله بدلیل بیماری همه گیری کووید-۱۹ برگزار می شود، حضور پیدا کنم .

ایرانیان ارمنی در طول بیش از چهل سال از بدو پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در جهت تثبیت حاکمیت جمهوری اسلامی، حفظ تمامیت ارضی و صیانت از منافع ملی کشور در کنار سایر اقوام و هموطنانشان از ادیان مختلف کارنامه بسیار درخشانی داشته و امروزه نیز در تمامی عرصه های مختلف کشوری حضوری فعال و موثر دارند.

جامعه ایرانیان ارمنی در دوران دفاع مقدس، شهدای گرانقدری را تقدیم این نظام و کشورشان کردند و در دوران سازندگی و توسعه کشور شانه به شانه دیگر هموطنان همت نمودند.

ایرانیان ارمنی با حضور قهرمانان بزرگ ورزشی خود در تیم های ملی، چه در ورزش های تیمی و چه در ورزش های انفرادی قومی افتخار آفرین برای سرزمینشان، ایران بوده‌اند.

مسابقات و بازی های امسال به تیم فوتبال آرارات تهران به مناسبت ۶۶-مین سالگرد تاسیس این تیم تقدیم شده است. از همان ابتدای تشکیل تیم‌های فوتبال در کشورمان ایران، بازیکنان و مربیان ارمنی همواره نقش آفرین بوده‌اند. همگی دوره ای را به یاد داریم که تیم فوتبال آرارات یکی از بزرگترین قطب ها و تیم های قوی لیگ ایران بود که امیدوار هستم با تدابیری که دست اندرکاران این باشگاه اتخاذ کرده اند، مجددا شاهد حضور تیم فوتبال آرارات در لیگ برتر فوتبال کشور و افتخار آفرینی همه فوتبالیست های ارمنی در سطح ملی و باشگاهی باشیم.

جا دارد از همین جا تاسیس آکادمی فوتبال باشگاه آرارات را با مدیریت آقای ادموند بزیک یکی از به نام ترین و خوش اخلاق ترین فوتبالیست های کشور را به باشگاه آرارات و ایشان تبریک بگویم. امیدوارم این آکادمی سنگ بنای بازگشت تیم آرارات تهران به مسابقات کشوری و از همه مهمتر باشگاه آینده سازی برای نوجوانان و جوانان کشورمان باشد، زیرا ورزش بهترین راه برای تربیت جسم و روح یک انسان است.

از طرفی ورزش به عنوان یکی از بهترین راهکار ها برای گرد هم آمدن و تمرکز بر یک «هدف مشترک» و جنگیدن برای به دست آوردن آن هدف به عنوان رمز وحدت و یکدلی در مقابله با مشکلات یاد می کنیم و می تواند از دل مستطیل سبز یا هر زمین ورزشی دیگر بیرون آمده و سرمشق و سرلوحه زندگی جمعی ما گردد.

اما دغدغه اصلی برای رسیدن به این اهداف و برای رسیدن به افتخار آفرینی برای کشور، داشتن ساختاری کارآمد است. از مهمترین این ساختارها باشگاهی با اهداف عالیه است. امروز به جرات می گویم، باشگاه فرهنگی ورزشی آرارات تهران به عنوان یک باشگاه حرفه ای و هدفمند در تمامی عرصه های ورزشی و فرهنگی و در تمامی مقاطع سنی، برای بانوان و آقایان فعالیت داشته و یک نمونه کامل در سطح کشور به شمار می رود. تیم های بسیاری وجود دارند اعم از خصوصی و دولتی، اما کمتر کسی جرات باشگاه داری با این حجم از برنامه و طیف وسیع کاری را دارد. جا دارد یادآوری کنم که باشگاه آرارات تهران به عنوان یک باشگاه مردمی و با ساختار هئیت مدیره ای که همگی آنها عام المنفعه کار می کنند اداره می شود.

ایرانیان ارمنی نمونه های زیادی از این تجربه باشگاه داری دارند. باشگاه های ورزشی سیپان، نائیری، رافی، چهارمحال، ساردارآباد، آرارات اصفهان و شعب باشگاه آرارات تهران در تبریز، ارومیه و شیراز نمونه این تجربه موفق هستند.

امروز این باشگاه ها بالاخص باشگاه آرارات تهران به عنوان اصلی ترین مرکز پرورش بازیکن است، نه تنها کمک های مالی و حمایتی مسئولان ورزش کشور را می طلبند بلکه حمایت معنوی و باور داشتن به اصل باشگاه داری را نیاز دارند. که این باور زمینه ساز حرفه ای شدن نگاه مان به ورزش کشور و حضور مدال آور در تیم های ملی و در میادین بین المللی است.

به عنوان نماینده مردم شریف مسیحیان ارمنی تهران و شمال ایران در مجلس شورای اسلامی پیگیر جدی مطالبات این باشگاه ها از مسئولان ورزشی کشور هستم تا بتوانیم هر ساله شاهد حضور افتخار آفرین ورزشکارانمان در مسابقات میهن عزیزمان ایران باشیم.

از فرصت استفاده کرده و به مدال آوران مسابقات قهرمانی ارمنیان جهان که چندی پیش در جمهوری ارمنستان برگزار شد، تبریک می گویم. و از باشگاه آرارات بابت اعزام تیم های ورزشی به این مسابقات علیرغم شرایط سخت مالی تشکر می کنم.

در پایان سخنانم برگزاری پنجاه و سومین دوره مسابقات المپیک ارمنیان را به دست اندرکاران آن تبریک گفته و از اینکه می بینم با همدلی، هماهنگی، جوانمردی، عشق و دوستی در کنار یکدیگر یک رویداد بزرگ ورزشی را رقم می زنید بسیار خوشحالم.

مطمئن باشید که من و دیگر همکارانم در مجلس شورای اسلامی و مسئولان محترم ورزشی کشور با همه توان از برگزاری چنین رویداد باشکوهی حمایت کرده و تلاش می کنیم ورزشکاران ارمنی در افتخار آفرینی برای کشورعزیزمان ایران شریک بوده و سهم درخور و شایسته داشته باشند.

آرزوی پیروزی و سربلندی کشور عزیزمان ایران و سلامتی و سرافرازی برای شما عزیزان را از خداوند منان خواستارم.

همین حالا با آرا شاوردیان در تماس باشید

ثبت نظرات و پیشنهادات، ارائه درخواست، درخواست مشاوره و پاسخ به سوالات شما

ارتباط مردمی